Aktualizačné vzdelávanie 2020/2021

Aktualizačné vzdelávanie I - školský rok 2020/2021

 

Názov programu: „Preventívne psychologické poradenstvo pre pedagogických a odborných zamestnancov“

Poskytovateľ: Spojená škola, J. Kráľa 39, Zlaté Moravce

Odborný garant programu: Riaditeľka školy PhDr. Zita Záhorská

Lektor vzdelávacieho programu: Doc. PhDr. Igor Spišiak, CSc. - JANIG,  M. M. Hodžu 14,  960 01 Zvolen, IČO: 41195213, DIČ: 1030566394

 

Rozsah vzdelávania: 5 hodín 

Rozsah vzdelávania: dištančná 

Termín: 16.11.2020

Zúčastnilo sa:  31 PZ a OZ školy

Hlavný cieľ vzdelávania: Predchádzať syndrómu vyhorenia autoevalváciou a využitím relaxačných techník

 

Obsah a rozsah vzdelávacieho programu:

  1. Zvláštnosti psychickej záťaže učiteľa a špecifické aspekty stresorov  v školstve  (vyplnenie a dotazníka k syndrómu vyhorenia  učiteľa)
  2. Príčiny psychického napätia a ich vplyv na psychosomatické  zdravotné potiaže (študijný materiál)
  3. Význam relaxačných techník v prevencii syndrómu vyhorenia u učiteľov

           a praktický nácvik autogénneho tréningu  prostredníctvom  zvukovej

           nahrávky z CD „Cesta k uvoľneniu“

  1. Nebezpečie vzniku závislostí mladej generácie na moderných technológiách  (študijný materiál)

Aktualizačné vzdelávanie II - školský rok 2020/2021

Názov programu: „Rozšírenie kompetencie PZ v tvorbe edukačných cieľov orientovaných na žiaka“

Druh vzdelávania: aktualizačné

Forma vzdelávania: prezenčná

Rozsah vzdelávania: 5 hodín

Termín vzdelávania: 2.7.2021, od 8.00 do 13.30 hod.

Zúčastnilo sa:  21 PZ

Poskytovateľ: Spojená škola, J. Kráľa 39, Zlaté Moravce

Garant vzdelávacieho programu: Mgr. Martina Belicová – zástupkyňa riaditeľky školy

Lektor vzdelávacieho programu: Mgr. Petra Lukáčová, vedúca MZ I. stupňa

Cieľ vzdelávania: Formulovať kognitívny, afektívny a psychomotorický cieľ vyučovacej

                             jednotky v súlade s aktuálnymi taxonómiami a obsahom vzdelávania

Obsah vzdelávania:

1. Stručný prehľad vybraných taxonómií pre tvorbu edukačných cieľov Niemierkova  tax., upravená Bloomova tax.)

2. Príklady tvorby edukačných cieľov s využitím vybranej taxonómie; pojmy  adresát-výkon-obsah-norma; praktická ukážka výberu úloh na dosiahnutie edukačných  cieľov a diagnostiku splnenia edukačných cieľov

3. Práca v skupinách (mentoring) – formulácia edukačných cieľov na 2 vyučovacie  jednotky z 5 vyučovacích  predmetov podľa vlastného výberu, voľba úloh na dosiahnutie cieľa a diagnostiku dosiahnutia cieľov

 

Hodnotenie uskutočneného vzdelávania pomocou autoevalvačného dotazníka:

1.Obsah vzdelávania a jednotlivé témy boli  vhodne zvolené – 90% PZ úplne súhlasí, 10 % PZ súhlasí

2.Časová dotácia vzdelávania bola vzhľadom na obsah vzdelávania dostatočná – 100% PZ úplne súhlasí

3.Stanovené ciele vzdelávania boli splnené - 100% PZ úplne súhlasí

4.Použité metódy a formy vzdelávania boli vhodne zvolené – 100% PZ úplne súhlasí

5.Vzdelávanie bolo hodnotné využitie môjho času – 86% PZ úplne súhlasí, 14% PZ nevie zhodnotiť    

6.Rozsah a úroveň odborných vedomostí lektora bola  veľmi dobrá - 100% PZ úplne súhlasí

7.Mal/a som dostatočný priestor na prezentovanie vlastných poznatkov, skúseností a zručností - 100% PZ úplne súhlasí

8.Atmosféra vzdelávania bola pozitívna a tvorivá - 100% PZ úplne súhlasí

9.Nadobudnuté vedomosti a zručnosti  považujem za využiteľné v mojej praxi  - 81% PZ  úplne súhlasí, 9,5 % PZ súhlasí, 9,5% PZ nevie zhodnotiť

10.Po aplikovaní získaných vedomostí a zručností vzrastie kvalita mojej pedagogickej práce – 81% PZ  úplne súhlasí, 9,5 % PZ súhlasí, 9,5% PZ nevie zhodnotiť

Nový blok - dvojklikom tu, zahájite úpravu bloku...