Aktualizačné vzdelávanie 2020/2021
Aktualizačné vzdelávanie I - školský rok 2020/2021
Názov programu: „Preventívne psychologické poradenstvo pre pedagogických a odborných zamestnancov“
Poskytovateľ: Spojená škola, J. Kráľa 39, Zlaté Moravce
Odborný garant programu: Riaditeľka školy PhDr. Zita Záhorská
Lektor vzdelávacieho programu: Doc. PhDr. Igor Spišiak, CSc. - JANIG, M. M. Hodžu 14, 960 01 Zvolen, IČO: 41195213, DIČ: 1030566394
Rozsah vzdelávania: 5 hodín
Rozsah vzdelávania: dištančná
Termín: 16.11.2020
Zúčastnilo sa: 31 PZ a OZ školy
Hlavný cieľ vzdelávania: Predchádzať syndrómu vyhorenia autoevalváciou a využitím relaxačných techník
Obsah a rozsah vzdelávacieho programu:
- Zvláštnosti psychickej záťaže učiteľa a špecifické aspekty stresorov v školstve (vyplnenie a dotazníka k syndrómu vyhorenia učiteľa)
- Príčiny psychického napätia a ich vplyv na psychosomatické zdravotné potiaže (študijný materiál)
- Význam relaxačných techník v prevencii syndrómu vyhorenia u učiteľov
a praktický nácvik autogénneho tréningu prostredníctvom zvukovej
nahrávky z CD „Cesta k uvoľneniu“
- Nebezpečie vzniku závislostí mladej generácie na moderných technológiách (študijný materiál)
Aktualizačné vzdelávanie II - školský rok 2020/2021
Názov programu: „Rozšírenie kompetencie PZ v tvorbe edukačných cieľov orientovaných na žiaka“
Druh vzdelávania: aktualizačné
Forma vzdelávania: prezenčná
Rozsah vzdelávania: 5 hodín
Termín vzdelávania: 2.7.2021, od 8.00 do 13.30 hod.
Zúčastnilo sa: 21 PZ
Poskytovateľ: Spojená škola, J. Kráľa 39, Zlaté Moravce
Garant vzdelávacieho programu: Mgr. Martina Belicová – zástupkyňa riaditeľky školy
Lektor vzdelávacieho programu: Mgr. Petra Lukáčová, vedúca MZ I. stupňa
Cieľ vzdelávania: Formulovať kognitívny, afektívny a psychomotorický cieľ vyučovacej
jednotky v súlade s aktuálnymi taxonómiami a obsahom vzdelávania
Obsah vzdelávania:
1. Stručný prehľad vybraných taxonómií pre tvorbu edukačných cieľov Niemierkova tax., upravená Bloomova tax.)
2. Príklady tvorby edukačných cieľov s využitím vybranej taxonómie; pojmy adresát-výkon-obsah-norma; praktická ukážka výberu úloh na dosiahnutie edukačných cieľov a diagnostiku splnenia edukačných cieľov
3. Práca v skupinách (mentoring) – formulácia edukačných cieľov na 2 vyučovacie jednotky z 5 vyučovacích predmetov podľa vlastného výberu, voľba úloh na dosiahnutie cieľa a diagnostiku dosiahnutia cieľov
Hodnotenie uskutočneného vzdelávania pomocou autoevalvačného dotazníka:
1.Obsah vzdelávania a jednotlivé témy boli vhodne zvolené – 90% PZ úplne súhlasí, 10 % PZ súhlasí
2.Časová dotácia vzdelávania bola vzhľadom na obsah vzdelávania dostatočná – 100% PZ úplne súhlasí
3.Stanovené ciele vzdelávania boli splnené - 100% PZ úplne súhlasí
4.Použité metódy a formy vzdelávania boli vhodne zvolené – 100% PZ úplne súhlasí
5.Vzdelávanie bolo hodnotné využitie môjho času – 86% PZ úplne súhlasí, 14% PZ nevie zhodnotiť
6.Rozsah a úroveň odborných vedomostí lektora bola veľmi dobrá - 100% PZ úplne súhlasí
7.Mal/a som dostatočný priestor na prezentovanie vlastných poznatkov, skúseností a zručností - 100% PZ úplne súhlasí
8.Atmosféra vzdelávania bola pozitívna a tvorivá - 100% PZ úplne súhlasí
9.Nadobudnuté vedomosti a zručnosti považujem za využiteľné v mojej praxi - 81% PZ úplne súhlasí, 9,5 % PZ súhlasí, 9,5% PZ nevie zhodnotiť
10.Po aplikovaní získaných vedomostí a zručností vzrastie kvalita mojej pedagogickej práce – 81% PZ úplne súhlasí, 9,5 % PZ súhlasí, 9,5% PZ nevie zhodnotiť
Nový blok - dvojklikom tu, zahájite úpravu bloku...