Aktualizačné vzdelávanie 2022/2023

Aktualizačné vzdelávanie podľa § 90d ods. 12 zákona č. 138/2019 Z. z. o PZ a OZ  a o zmene a doplnení niektorých zákonov -  školský rok 2022/2023

Názov programu: Používanie IKT  vo výchove  a vzdelávaní detí a žiakov so zdravotným znevýhodnením

Druh vzdelávania: aktualizačné

Oblasť: digitálne zručnosti

Forma vzdelávania: prezenčná

Rozsah vzdelávania: 10 hodín

Termín vzdelávania: 23.- 24.05.2023, od 11.00 do 16.00 hod.

Zúčastnilo sa: 29 PZ

Poskytovateľ: Spojená škola, J. Kráľa 39, Zlaté Moravce

Garant vzdelávacieho programu: Mgr. Petra Lukáčová

Lektor vzdelávacieho programu:  Martin Švolík, AXIS computers s.r.o. Zlaté Moravce                     

Cieľ vzdelávania:

Udržať a aktualizovať profesijné kompetencie pedagogického zamestnanca v oblasti využívania informačno-komunikačných technológií ako zdroja interaktivity v školskej praxi. 

 

Obsah vzdelávania:

Práca s tabletom, iPadom.

Práca s interaktívnou tabuľou, edukačným softvérom.

Získavanie, inštalácia a ovládanie aplikácií vhodných pre tablet, iPad.

Práca s aplikáciami na komunikáciu.

Práca s digitálnym vzdelávacím obsahom a tvorba návrhov na jeho využitie v pedagogickej praxi.

Údržba a starostlivosť o IKT.

 

Hodnotenie uskutočneného vzdelávania pomocou autoevalvačného dotazníka:

1.Obsah vzdelávania a jednotlivé témy boli  vhodne zvolené – 76 % PZ úplne súhlasí,  24% PZ súhlasí

2.Časová dotácia vzdelávania bola vzhľadom na obsah vzdelávania dostatočná – 62% PZ úplne súhlasí, 38 % PZ súhlasí

3.Stanovené ciele vzdelávania boli splnené – 65,5% PZ úplne súhlasí, 20,7% PZ súhlasí,13,8 % PZ nedokáže plne zhodnotiť

4.Použité metódy a formy vzdelávania boli vhodne zvolené – 69% PZ úplne súhlasí, 20,7% súhlasí,  10,3 % PZ nedokáže plne zhodnotiť

5.Vzdelávanie bolo hodnotné využitie môjho času – 65,5% PZ úplne súhlasí, 34,5% PZ súhlasí    

6.Rozsah a úroveň odborných vedomostí lektora bola  veľmi dobrá – 82,8% PZ úplne súhlasí, 17,2% PZ súhlasí

7.Mal/a som dostatočný priestor na prezentovanie vlastných poznatkov, skúseností a zručností – 38% PZ úplne súhlasí, 55% PZ súhlasím, 7% PZ nedokáže plne zhodnotiť

8.Atmosféra vzdelávania bola pozitívna a tvorivá – 82,8% PZ úplne súhlasí, 17,2% PZ súhlasí

9.Nadobudnuté vedomosti a zručnosti  považujem za využiteľné v mojej praxi  - 72,4% PZ úplne súhlasí, 27,6% PZ súhlasí

10.Po aplikovaní získaných vedomostí a zručností vzrastie kvalita mojej pedagogickej práce – 55% PZ  úplne súhlasí, 42% PZ súhlasí, 3% PZ nevie plne zhodnotiť.

*****************************************************************************************************

Aktualizačné vzdelávanie podľa § 90d ods. 12 zákona č. 138/2019 Z. z. o PZ a OZ  a o zmene a doplnení niektorých zákonov -  školský rok 2022/2023

Názov programu: ABA terapia

Druh vzdelávania: aktualizačné, oblasť inkluzívneho vzdelávania

Forma vzdelávania: prezenčná

Rozsah vzdelávania: 10 hodín

Termín vzdelávania: 11.-12.05.2023, od 11.00 do 16.00 hod.

Zúčastnilo sa: 29 PZ

Poskytovateľ: Spojená škola, J. Kráľa 39, Zlaté Moravce

Garant vzdelávacieho programu: Mgr. Martina Belicová

Lektor vzdelávacieho programu:  PaedDr. Beata Černušková, SŠ Mudroňova 1, Nitra                       

Cieľ vzdelávania: Získať teoretické poznatky o Aplikovanej  behaviorálnej analýze – terapii pre deti s autizmom s dôrazom na jej využitie v pedagogickej praxi PZ.

 

Obsah vzdelávania:

• ABA  - Teoretický úvod:  ABA v praxi, hlavné ciele, charakteristika postupov 

• ABA a problémové správanie – jeho identifikácia a popis. Praktické cvičenia - štruktúra tréningu, výber cieľovej zručnosti,  modelovanie zručnosti, precvičenie zručnosti, rôzne variácie praktického precvičenia zručnosti

• ABA a narušená komunikačná schopnosť -

využitie metód ABA na učenie sociálnych a komunikačných zručností u dieťaťa s PAS - spájanie s posilnením, tvarovanie, diferenciálne posilnenie.  Diskusia v skupine

 

Hodnotenie uskutočneného vzdelávania pomocou autoevalvačného dotazníka:

1.Obsah vzdelávania a jednotlivé témy boli  vhodne zvolené – 48% PZ úplne súhlasí,  48% PZ súhlasí, 3% PZ nevie plne zhodnotiť.

2.Časová dotácia vzdelávania bola vzhľadom na obsah vzdelávania dostatočná – 70% PZ úplne súhlasí,24 % PZ súhlasí, 3% PZ nedokáže plne zhodnotiť, 3% PZ nesúhlasí.

3.Stanovené ciele vzdelávania boli splnené - 45% PZ úplne súhlasí, 34% PZ súhlasí, % 21 PZ nedokáže plne zhodnotiť.

4.Použité metódy a formy vzdelávania boli vhodne zvolené – 35% PZ úplne súhlasí, 48% PZ  súhlasí, 7% PZ nedokáže plne zhodnotiť, 10% PZ nesúhlasí.

5.Vzdelávanie bolo hodnotné využitie môjho času – 59 % PZ úplne súhlasí, 21% PZ súhlasí, 7% PZ nedokáže plne zhodnotiť, 13% PZ nesúhlasí.   

6.Rozsah a úroveň odborných vedomostí lektora bola  veľmi dobrá - 72% PZ úplne súhlasí, 25% PZ súhlasí, 3% PZ nedokáže plne zhodnotiť.

7.Mal/a som dostatočný priestor na prezentovanie vlastných poznatkov, skúseností a zručností - 35% PZ úplne súhlasí, 59% PZ súhlasí, 3% PZ nedokáže plne zhodnotiť, 3% PZ nesúhlasí.  

8.Atmosféra vzdelávania bola pozitívna a tvorivá - 48 % PZ úplne súhlasí,  45% PZ súhlasí, 7% PZ nevie plne zhodnotiť.

9.Nadobudnuté vedomosti a zručnosti  považujem za využiteľné v mojej praxi  - 41 % PZ úplne súhlasí, 28% PZ súhlasí, 31% PZ nevie plne zhodnotiť.

10.Po aplikovaní získaných vedomostí a zručností vzrastie kvalita mojej pedagogickej práce – 41% PZ  úplne súhlasí,  31% PZ súhlasí, 25% PZ nevie plne zhodnotiť, 3% PZ nesúhlasí.